Voice Over IP
VoIP is de afkorting voor Voice over IP; bellen via het internet. Voor VoIP telefonie heb je geen apart
telefonienetwerk nodig; je sluit je (VoIP-) toestellen aan op je eigen bestaande internetverbinding.
Bellen via VoIP heeft veel voordelen. Flexibiliteit en kostenbesparing zijn daarvan de grootste. RMF
Communications levert VoIP telefonie voor de zakelijke markt, met name voor MKB bedrijven.
Hosted telefonie of VoIP-centrale?
Wil je als organisatie gebruik maken van VoIP telefonie, dan kun je kiezen uit twee opties: telefonie via een 'hosted platform' of via een eigen 'VoIP centrale'. Bij hosted VoIP maak je gebruik van een stukje van ons telefonieplatform. Het enige dat jij hoeft te doen is jouw toestel aansluiten op je internetverbinding en een belplan instellen.
Heb je een eigen VoIP- of IP-centrale?
Dan kun je een VoIP-trunk (ook wel SIP-trunks genoemd) afnemen.
Een trunk is een registratie van jouw VoIP-centrale met ons VoIP platform, waarvoor je zelf het onderhoud, de upgrades en back-ups verzorgt. De koppeling met ons platform kan ieder gewenst aantal lijnen hebben. Heb je een eigen centrale en wil je een trunk afnemen? Neem dan contact
Wat is hosted VoIP
Bij hosted VoIP maak je gebruik van een stuk van een centraal VoIP netwerk. Je hebt geen eigen VoIP server nodig. Je betaalt maandelijks en alleen voor de diensten die je af neemt. Onderhoud, upgrades en backups behoren daarmee tot het verleden.
Wanneer hosted VoIP?
Hosted VoIP adviseren we altijd aan bedrijven met minder dan 30 medewerkers per locatie. Ondernemingen met meer dan 30 medewerkers per locatie kunnen ook perfect werken met hosted VoIP, maar kunnen ook kiezen voor een eigen VoIP server/telefooncentrale.
Voordelen hosted VoIP:
Beheer, upgrades en backups niet noodzakelijk
Lage instapkosten
Alleen betalen voor diensten die je gebruikt
Eenvoudig aan te leggen
Nummerbehoud en nieuwe nummers mogelijk
Uitbreiden is eenvoudig
Thuiswerken wordt echt mogelijk!
"Waarom is VoIP de oplossing voor mijn organisatie?"
01VoIP en capaciteit
Met VoIP kun je een onbeperkt aantal gesprekken tegelijkertijd voeren. Je telecomomgeving hoeft om die reden nooit de beperkende factor te zijn als je bedrijf groeit
02VoIP is locatie-onafhankelijk
Een VoIP-account is gekoppeld aan een toestel of een VoIP-bedrijfscentrale, niet aan een geografische locatie. Je kunt je nummer gemakkelijk doorschakelen naar je mobiel. Op die manier kun je overal werken. Ook is verhuizen zeer eenvoudig en voordelig.
03VoIP is flexibel
Je kunt je telefoontoestel koppelen aan iedere netwerklocatie. Werk je een periode in een projectruimte? Dan neem je het toestel gewoon mee. Er hoeft niets omgeschakeld te worden en je hoeft geen instellingen aan te passen. Intern verhuizen is daarmee super eenvoudig.
04Configureren en aanleggen
VoIP is volledig te configureren via een online beheeromgeving. Daar kun je heel eenvoudig zelf diensten aanmaken en opzeggen. Krijg je een nieuwe collega? Een nieuw telefoonnummer is binnen een paar minuten geregeld. Bovendien hoef je geen aparte kabels te trekken voor een telefoonverbinding; je gebruikt gewoon je internetkabel.t
05VoIP maakt overstappen makkelijk
Als je over wilt stappen naar een andere telecomprovider, hoef je alleen de telefoonnummers te verhuizen en de VoIP-gegevens van de nieuwe leverancier in je centrale of toestellen te zetten. Overstappen naar een andere provider is snel en gemakkelijk.
06VoIP maakt bellen goedkoper
Bellen via VoIP is goedkoper. Bovendien bellen klanten onderling gratis. Het maakt dan niet uit bij welke vestiging een medewerker werkzaam is. Een bedrijf met vestigingen in het buitenland creëert daarmee een aanzienlijke maandelijkse besparing op de gesprekskosten.
07VoIP en integratie
VoIP is gemakkelijk te integreren met andere systemen, zoals een ERP- of CRM-systeem. Klik-en-Bel vanuit een webbased adresboek en het 'herkennen' van klanten bij binnenkomende gesprekken is daarmee geen enkel probleem.
08VoIP is dé telecomtechniek van nu.
Veel bedrijven stappen over of zijn al overgestapt. Is je telecomapparatuur aan vervanging toe, gaat je bedrijf verhuizen of zoek je een nieuwe telecomoplossing, dan is VoIP een logische keuze.